Verlossende aflossers

zaterdag 13 januari 2024

Onze blog is vlog Onze Wijze op youtube

Sinds december 2023 zijn we een youtubekanaal begonnen genaamd Onze Wijze waar we verder gaan over onze wijze van leven, waar consuminderen verder wordt uitgelicht in hoe we leven na 10 jaar dat we er mee zijn begonnen. Wij hopen hier mensen te inspireren en te laten zien dat er meer mogelijk is tussen alles of niets. Dat je meer kan doen tussen niets doen of een volledig ‘Ik vertrek’ of ‘Het roer om’

De tijd dat ik hier blogde heeft ons zo veel gebracht. Wij zijn niet langer financieel kwetsbaar en met onze aankoop van huis

met grond en minicamping faciliteit gaan we een voorschotje nemen op een pensioen leven. Parttime weliswaar omdat we echt nog wel moeten werken.

Ben je geinteresseerd, dan nodig ik je uit om onze vlogs te bekijken op youtubekanaal Onze Wijzehttps://youtube.com/@onzewijze

Onze nieuwste vlog: https://youtu.be/5pps_VipOkU?si=j8uNIx_kUUIBCKWi

maandag 29 juni 2020

Crowdfunding in Corona tijd

Wij hebben in 2 crowdfunding projecten geïnvesteerd vanaf 2015. Alle 2 bestaan ze nog. Bij de een kregen we 2 jaar geleden onze eerste terugbetaling van 3 termijnen terug, bij de 2e staat nog steeds een tegoed uit.

Dit jaar zou project 1: Het Lokaal in Amersfoort in augustus onze 3e termijn terugbetalen echter door de Corona liep dat anders. Het Lokaal is in Amersfoort een meer dan geslaagd project en zelfs door de Corona crisis slaan ze er hartstikke goed doorheen door de vaste klanten en inmiddels ook nieuwe klanten. Bij Het Lokaal heb je een winkel met streekproducten, een restaurant, lunchroom en terras. Wij zijn zelf vaste klanten die door onze boodschappen allang onze investering van 1.000 euro hebben uitgegeven. Voor ons was het project financieel allang niet meer een spaarpot.
Door de Corona, ondanks dat ze het goed doen, werd er in maart dit jaar een beroep op ons investeerders gedaan. Door de maatregelen vielen de zakelijke lunches weg en de inkomsten van het restaurant. Dat was een groot deel van hun inkomsten. De vraag was of wij a) ons laatste termijn betaling wilden ontvangen in tegoed bonnen of b) de openstaande investering kwijtschelden. Zo niet dan werd ons laatste termijn gewoon uitbetaald.

Wij voelden al zo veel liefde voor deze onderneming dat wij daar niet lang meer over na hoefden te denken en gaven door ons laatste gedeelte kwijt te schelden.

Wat betreft project 2 Peerby die is nog bezig om te blijven bestaan maar eerlijk gezegd rekenen we daar niet meer op. We hebben sympathie voor Daan en zijn tomeloze eerlijke inzet om er wat moois van te maken. De lijn is overigens nog stijgende dus daar gaat het nog steeds de goede kant op.

Wat een aantal jaren geleden een mooie investeringsdoel was is inmiddels lang niet meer zo belangrijk voor ons. Dat komt ook omdat we financieel al zoveel slagen hebben gemaakt en we via reguliere aandelenmarkt aan het investeren zijn met veel grotere bedragen. Dan was dit een leuk bij projectje.

Het is wel heel gaaf dat ze nog overeind staan en voor iets moois :-)

vrijdag 19 juni 2020

Alternatieve vakantie in eigen land

Met de komst van Corona ging ons geplande vakantie naar Engeland niet door dit jaar. Ons trustedhousesitters adres moest ons afzeggen. We wilden onze vakantiedagen niet opzeggen en zochten we naar alternatieven. Wel verkortten wij de vakantie van 3,5 naar 2,5 wk in eigen land :-)

Met onze geplande vakantieperiode vanaf Hemelvaart waren we ons aan het verdiepen in kamperen en in tenten. Hoewel ik nooit had gedacht ooit nog te gaan kamperen kwam dit als alternatief. Als natuurliefhebbers hebben we al een paar keer overnacht in een trekkershut. Onze vakantie in de bergen van Slovenië vorig jaar gaf ook de behoefte voor meer natuur en back to basic in de vakantie. En dus kwam kamperen met tent als optie. Mede we ook geen auto hebben en geen camper willen aanschaffen.

Vakantie in eigen land zou ook nog eens kostenbesparend zijn. En zo verdiepte ik me kampeerspullen. Eind april gingen we op de fiets naar Decathlon in Utrecht, we hebben sinds begin dit jaar geen auto meer, om tenten te bekijken.
We zochten naar een tent die je kan gebruiken voor fiets- en wandelvakanties. Decathlon had 2 hele mooie trekkerstentjes. Na nog meer onderzoek op internet met veel vergelijken waren we er sowieso uit dat het een compact licht tentje moest worden voor 3 personen.
Eind april had Beversport zogenaamde Oranje acties die een dag later overigens voorjaarsacties werden. Met die scherpe prijzen viel de keus op de MSR Elixer 3 die nergens goedkoper te krijgen was dan bij Beversport. Deze tent bood net iets meer met de scherpe prijs van 277 euro ten opzichte van de ook interessante Forclaz tenten van Decathlon.

Ik las me verder in, in de wondere wereld van kampeerspullen en schaften we 2 mummy slaapzakken en 2 opblaasbare hoofdkussentjes bij Decathlon, had ik al 2 lakenzakken via marktplaats aangeschaft en 2 luchtmatrasjes van Sea to Summit. Van laatsten 1 nieuwe via Beversport en 1 via marktplaats.
Verder op marktplaats kocht ik voor 25 euro 2 soorten gasstelletjes van campingaz, de eenpitter voor toekomstige wandelvakanties en de camgingaz bistro. Deze laatste bleek met onze fietsvakantie een superkoop. Verder haalden we bij kringloop wat aluminium bestek en overige accessoires via marktplaats.

Onze totale aanschaf kampeerspullen inclusief nog wat kampeerkleding en kampeerkaarten werd iets meer dan 1.000 euro

De maatregelen nog niet gunstig voor ons als tentkampeerders. Gedeeld sanitair mag niet open. Toch hielden we goede hoop.
Via Vriendenopdefiets hadden we vorig jaar met de Lange Afstandswandeling van Trekvogelpad een adresje op een boerderij even buiten Bronkhorst. Dit zou een perfect tussenadres zijn tussen ons en Winterswijk waar we dan voor een paar dagen bij de moeder van Natasja zouden overnachten. Het adres vond het goed dat we met de tent overnachten met gebruik van sanitair en ontbijt. Bij mijn schoonmoeder zetten we de tent op in de tuin. En zo konden we 4 nachten kamperen.

Ondanks dat er nog onzekerheid was over wat mogelijk met de corona maatregelen zocht ik alvast een plek om te kunnen oefenen met de tent nu we al voor 4 nachten iets hadden in de vakantie. Ons oefenweekend van vrijdag 8 t/m zondag 10 mei werd op een mini camping in Driebergen. Camping Strosteeg kwam ik weer op het spoor via Vriendenopdefiets. Ze hebben namelijk naast de minicamping ook een kamer voor leden. Ook hier vroeg ik of we bij ze terecht konden. Ze laten maar 1 tent toe omdat er maar 1 sanitair is. En zo was ons oefenweekend kamperen geregeld.

Daarna planden we verder, werden we lid van natuurkamperen waar je ook bij campings terecht kan zoals logerenbijdeboswachter. Via de websites konden we een aantal dagen reserveren op diverse campings. Zelfs een reservering op de camping op Tiengemeten, die we via de uitzending van Floortje blijft hier zagen, was met potlood genoteerd in onze vakantie periode. We konden ons geluk niet op want met diverse adressen kris kras door Nederland was onze fiets kampeervakantie een feit. Tot we te horen kregen dat campings alleen caravans mogen toelaten die eigen sanitair hebben en gedeeld sanitair tot 1 juli dicht blijft.
Na de maatregelen werden al onze reserveringen geannuleerd behalve onze campingadresjes via Vriendenopdefiets.

Ons proefkamperen was zeer nuttig om ons beter voor te bereiden op de echte vakantie. Het was een groot succes met de mazzel van het mooie weer en dat we de camping met sanitair compleet voor onszelf hadden tegen gewone kampeertarieven. Na dat weekend waren we reuze enthousiast en met de gaten van overnachten in onze echte vakantieplanning door de annuleringen konden we gelukkig nog 3 nachten bij boeken bij hun. Dat maakte onze fietsroute even anders dan eerder uitgedacht.

Na het proefweekend kamperen bleef ik zoeken via Vriendenopdefiets naar mogelijke campings en in Haarle bij de Sallandse Heuvelrug was er zo waar een SVR camping die het sanitair beschikbaar wilde stellen voor ons alleen. Ook hier konden we tegen kampeertarieven terecht. We reserveerden meteen 5 nachten.
Met deze adressen werd onze fietsroute: Hoogland -> Bronkhorst -> Winterswijk -> ? -> Driebergen -> Haarle -> ? -> Hoogland

We hadden nog wat gaten in de route. Tussen Winterswijk en Driebergen namen we uiteindelijk een overnachting via Vriendenopdefiets in Lent (boven Nijmegen) waar we geen tent opzetten maar gebruik maakten van hun slaapfaciliteit met eigen opgang. De laatste dagen vanaf Haarle bleef nog open staan. Inmiddels hadden we het vertrouwen dat we via Vriendenopdefiets wel adresjes zouden vinden desnoods zonder een tent op te zetten.

De vakantie was geweldig. Het weer zat enorm mee, fietsen door eigen land was prachtig en kamperen was leuk en ja we moesten heus wel wennen aan slapen op matrasjes maar toch went dat best wel.
We waren reuze blij met de tent, net ruim genoeg om bij minder weer toch extra spullen binnen te zetten. En de ontwikkeling van kampeerspullen vergeleken met de jaren 80 toen ik voor het laatst kampeerde met mijn ouders heeft een enorme vlucht genomen. Alles licht en compact en zo goed uitgedacht. Lichtgewicht geïsoleerde matrasjes (Sea to summit ultralight insulated).

Toen we bij Haarle op SVR camping 't Spikkie kwamen kregen we als enige tentkampeerders een veldje voor onszelf en mochten we als enige uiteindelijk het gedeelde sanitair gebruiken. De paar caravans die er dat Pinksterweekend stonden hebben hun eigen sanitair. Na de eerste dag en nacht verlengden we meteen tot laatste weekend omdat het gelukkig kon. En als tussenstop vonden we een mooi adresje in Kootwijk ergens in het bos.

De vakantie heeft ons 2.035 euro gekost inclusief de 1.000 euro aanschaf van kampeerspullen.

Nu we vanaf 1 juli weer op ale andere campings mogen hebben we het plan om deze zomer af&toe een kampeerweekendje te nemen. We zijn inmiddels lid van SVR campings (10 euro per jaar) en hebben de groene kaart van natuurkamperen.
Graag wil ik ook een weekendje kamperen proberen om wandelend te doen met rugzak. 9 km van ons adres is er een SVR camping, dat zou een hele mooie test zijn :-)

Corona maatregelen heeft ons mooi alternatief geboden.
Onze treintickets van Eurostar mogen we nog voor 31 maart 2021 opnieuw boeken. Dat is alleen het traject tussen Rotterdam en London. Dat zal dan een weekendje weg worden maar we moeten maar zien of dat nog mogelijk is. Daar valt met de huidige corona maatregelen voor Engeland nog niets mee te plannen.

In het najaar hopen we ook nog op pad te kunnen. Hopelijk met een leuke treinreis naar buitenland, maar weer kamperen in eigen land lijkt slimmer. We zien het wel ... nu nog nagenieten van onze geslaagde vakantie.

zondag 23 februari 2020

Badkamer na 2 maanden klaar ipv 2 weken

Nou was 2 wkn voor een badkamer renovatie wel heel ambitieus terugkijkend op het geheel, maar 2 maanden hadden we ook niet gedacht. In ieder geval kunnen we sinds een paar dagen weer douchen en genieten we van de luxe.

De renovatie ging niet over rozen, kan ook niet altijd voorspoed zijn voor de verlossende aflossers. Zo strandden we in de 2e week midden tussen kerst en oud&nieuw bij de finish laag van onze betoncire wanden (betonstuc). Wat bleek was dat de kleurlaag niet dekkend bleek. In overleg met de leverancier Betoncire Nederland besloten we de finish laag opnieuw te doen. Dit betekende dat pas na de feestdagen de bestelling voor onze kleur 29. Cobre kon worden geplaatst en we de levering uit Spanje moesten afwachten. Met complimenten aan de leverancier die iedere keer zeer goed en snel is met communicatie omtrent alle. Mee heeft gedacht.
Helaas was de levering alles waar je niet op zit te wachten. Zo bleek de fabriek in Spanje de kleur pas in de eerste week van januari te gaan aanmaken en werd deze weer een week later op verzending gezet. Omdat Spanje geteisterd werd door stormen werd de transport van onze bestelling uitgesteld. Uiteindelijk konden we donderdag 6 februari de pigment kleur bij Betoncire Nederland ophalen. Inmiddels kon onze klusser Yana niet eerder komen dan maandag 10 februari. Zijn eigen planning met andere klanten liep ook gewoon door.

Inmiddels waren we in de laatste maand alle teleurstellingen voorbij en waren we blij dat er weer wat ging gebeuren.

De 2e poging van de finish laag is een gemengd succes om eerlijk te zijn. De dekking was ook dit keer niet helemaal afdoende voor de 15m2 muur. Wij hadden volledige dekking verwacht maar betonstuc behoudt een beetje zijn ruwigheid en doorschijnen van donkere vlakken.
De klusser heeft de essentiële muren nog redelijk goed dekkend gekregen. Maar als je zoals wij lang in de details naar alles blijft kijken dan is het niet wat we verwacht hadden. Nu we de badkamer een paar dagen in gebruik hebben moet ik zeggen dat het reuze meevalt en de badkamer wel is geworden wat we uitgedacht hebben. Betonstuc is toch mooi materiaal. We willen onze keukenvloer als volgend project aanpakken met betonstuc en dan ook via Betoncire Nederland. Dat voor later ...

De douche moet nog op details worden afgewerkt. Zo moet het een en ander geverfd worden. Willen we een waterkering drempel neerzetten bij de opening en wat haakjes her en der als ook een passend kastje. Tot slot willen we de ruimte opvrolijken met plantjes ... omdat het kan :-)

Uiteindelijke kosten voor de badkamerrenovatie is +/- 3.500 euro met daarbij nog extra werkzaamheden door klusser om slaapkamer en toilet te voorzien van laminaat aan de wand.
Alle 3 restpartij laminaat wat ik had gekocht bij de Kringloop is succesvol in gebruik genomen en heeft alle 3 de vertrekken gepimpt. Daar zijn we sowieso reuze tevreden over.

De thermostaatkraan en de wastafelkraan die we via marktplaats hebben gekocht zijn een hele mooie aanwinst. Zo heeft de Kludi thermostaatkraan een eco regeling voor de waterdruk. De wastafelkraan is perfect om je hoofd onder de kraan te doen.

Nu we wat meer uitgezoomd zijn op de details krijg ik het gevoel dat we een mooi verbetering hebben gedaan. En als de benedenbuurvrouw geen melding van lekkage geeft dan weten we het zeker :-)

De 5 euro vloertegels voor de douchegedeelte zijn heerlijk om op te staan. Ondanks dat alles anders liep als gehoopt en gedacht genieten we sinds gisteren.

Hoe het was:

Het resultaat:

zaterdag 15 februari 2020

TrustedHouseSittiers adres voor onze vakantie dit jaar in UK

Het duurde tot de 5e aanschrijving dat we geaccepteerd werden om op te passen op een adres in Engeland in onze vakantieperiode van dit jaar. We gaan 8 dagen op 2 honden oppassen in Great Missenden. Ons idee dit jaar van de grote vakantie is om zo goedkoop mogelijk te reizen en te verblijven en dat we daarbij alle middelen mogen gebruiken. We houden van doe vakanties maar wel met periodes van rust op een plek. Een adres als TrustedHouseSitters is daar reuze geschikt voor mede je ook nog eens gratis verblijft.

Voor onze vakantie in Engeland hadden we, voor het zoeken, een ruime periode genomen van 21 mei t/m uiterlijk 7 juli. Als we in die periode een adres zouden vinden dan planden we omheen onze vakantie. We selecteerden een adres in het midden van het land. Bij het eerste adres wat we aanschreven reageerde oppaszoeker na een paar dagen en liet weten dat ze al een afspraak had ter kennismaking met iemand in haar buurt maar ons als 2e optie wilde houden. De keuze ging naar de eerste optie.
Vervolgens schreven we een 2e adres aan wat wij in onze favorieten hadden opgeslagen maar ook dit adres had al een keuze op een ander. We waren wat beteuterd dat het zo snel gaat en dat er zoveel meer mensen zich aanbieden. Gelukkig zagen we ook dat er dagelijks nieuwe adressen zich in onze zoek periode aanbieden en zo kozen we in de 3e week om 2 adressen tegelijk aan te schrijven. Van beide adressen hadden we na 1 wk nog geen reactie. Inmiddels had Natasja wel alvast haar vakantie aangevraagd op werk. Onze vakantie periode 21 mei t/m 14 juni.
Bij het uitblijven van bericht en selectie gingen we voor de 5e poging  bij het adres waar we nu heen gaan. Een jong gezin waarvan de man een Nederlander is. We hoopten dat dat ons zou helpen dat hij een Nederlander is.

Hoewel we in eerste instantie niet zo geïnteresseerd waren om dichtbij London iets te vinden reageerden we met onze 5e poging toch op dit adres in Great Missenden. Heel snel kregen we reactie en de mensen waren geïnteresseerd om een video chat kennismaking op te zetten. En zo zaten we, 2 wkn geleden, op maandag avond aan beide kanten met z'n 2 via te telefoon naar elkaar te kijken en vragen te stellen en antwoorden te geven. Na 5 a 10 minuten waren de oppaszoeker er over uit om ons te accepteren. Met zo'n videochat (dit keer via whatsapp) heb je snel een klik. Een goede manier om even snel aan elkaar te snuffelen :-)

Het oppasadres is 34 minuten per trein naar London (centrum 1,5u). Het treinstation is 5 minuten van hun adres en ze wonen in het zelfde straatje waar het Roald Dahl museum staat.

Nu we geaccepteerd zijn kunnen we zelf ook informatie zoeken en ons verheugen op de vakantie. We zijn aangenaam verrast met de omgeving. Zo blijken we dus niet ver van Oxford en London te zitten, aan het begin van natuurgebied Chiltern Hills wat in Engeland de kwalificatie heeft van AONB (zie wikipedia: Area of Outstanding Natural Beauty)
Great Missenden is de woonplaats geweest van Roald Dahl en is rustig en landelijk gelegen aan de rand van Chiltern Hills.

We kunnen vanuit het huis wandelen met de honden maar ook zonder de honden en hebben mogelijkheden om voor een aantal uren zonder honden op pad te kunnen. We kunnen niet wachten om er heen te gaan.

De dagen voor en na hebben we wat betreft de vakantie alles nog open. Het idee is om met een flixibus vanuit Utrecht af te reizen naar London of Dover. Van daaruit langs de kust een paar dagen te reizen om vervolgens na 5 dagen ons te melden bij het oppasadres. Na 8 nachten gaan we verder kijken of we meer omhoog kunnen naar andere natuurgebieden. Engeland is voor ons nog onontgonnen gebied op London na. En wie weet vinden we wel nog een adres om op te passen.

TrustedHouseSitters heeft ook een handige app voor Apple en Android, dat maakt het zoeken en communiceren nog veel gemakkelijker.

Wil je zelf oppassen of zoek je oppassers? Als je jezelf aanmeld via deze link krijg je 25% korting op de 89 euro voor je jaarabonnement, wij krijgen via jou 2 maanden extra abonnementverlenging :-)

zondag 2 februari 2020

Van 32 naar 36 naar 40 urige werkweek

Dit had ik zelf niet gedacht, dat ik nog terug zou gaan naar een 40 urige werkweek. Of dat financieel nodig is? Nee.

Nadat we afgelopen jaren ons hebben geoptimaliseerd in kosten- en schuldenverlaging bleken we er achter te komen dat er ook nog ruimte bleek, voor ons 50 plussers, om inkomsten te vermeerderen door meer te verdienen. Voor mij doordat ik in november 2019 nog een nieuwe functie kon bekleden bij mijn huidige werkgever. Ons savings rate werd hiermee opgekrikt. En door onze zorgkosten nu jaarlijks te gaan betalen en we op de laatste dag van vorig jaar onze auto hebben weggedaan steeg onze savings rate van rond de 54% naar +/- 70%

Mijn werk is 3,5 km van huis wat betekent dat ik hooguit 15 minuten fiets of 40 minuten wandel (al een week gedaan). Dat betekent veel levensenergie beschikbaar voor privé tijd. Veel mogelijkheid om na je werk even tussendoor boodschappen te doen of te gaan sporten en dan nog ruimte te hebben voor een avond thuis of een afspraak.

Op mij werk ligt er veel werk en werkte ik tot vorige wk 5 om 4 dagen. Dan heb ik om de 2 weken op maandag een niet werkdag. Voor mij afgelopen jaren een heilige dag maar toch vroeg ik me af waarom ik niet naar 40 uur zou gaan. Impact zou het niet heel veel hebben op privétijd maar zou wel weer extra inkomsten genereren. Vooral toen ik besefte dat ik vorig jaar net zo goed een baan zou hebben aangenomen met 1 uur reistijd bij 32 of 36 uur, leek het me nu dan geen probleem om onder huidige omstandigheden naar 40 uur te gaan. Mede ik nog een redelijke flexibele functie heb met vrij kunnen nemen was 40 uur eerder een makkelijke mogelijkheid om meer inkomsten te genereren dan dat het een last wordt.

Andere vergelijkingen sterkten me ook in het besluit. Zo hebben wij geen kinderen en hebben we in de weekenden en door de weeks sowieso tijd voor ons zelf. En bij de gedachte ZZP-er te zijn dan zou je ook gemiddeld meer uren dan 40 maken. Ik zit niet in die situatie.
Op mijn werk is het druk maar ik heb geen stress. Ik hoef thuis niet te gaan mediteren om tot me zelf te komen. Ik zit, naar mijn gevoel, in een gezonde werk omstandigheid en dat geeft ook weer rust.
Maar ook mijn werk vind ik ontzettend leuk. Het is vaker 'oh is het al 17u' ipv 'wanneer is het 17u'.

Na 2 weken alles na te hebben gelopen en te vergelijken maakte ik het afgelopen woensdag kenbaar bij mijn leidinggevenden en die vonden het prima. En zo heb ik morgen geen 'niet werkdag' meer, kan ik even niet lekker uitslapen.

Onze savings rate zal naar 72% gaan per maand en als we niet meer sparen voor onvoorziene zaken of vakantie zelfs naar 76%. Ook de verlaagde loonheffing heeft onze inkomsten dit jaar verhoogd. Dat geeft een fijn vooruitzicht op onze FIRE doelstelling. En het is bizar dat we dit kunnen realiseren.

Paar weken geleden waren we, sinds lange tijd, wezen winkelen in Utrecht en we vergrepen ons aan geld uitgeven aan nieuwe spullen. We hadden begin dit jaar een draadloze stofzuiger aangeschaft. Dit keer trakteerde ik mezelf op een paar nieuwe Dr Martens nadat we voor Natasja eerder een nieuw paar hadden aangeschaft. Gelukkig kan zij ze op werk deze declareren omdat ze zwarte schoenen moet kopen voor haar werk.
Wij hebben echt sinds tijden niet meer zo (on)fatsoenlijk gewinkeld. En die dag liepen we de Mediamarkt in om eens te kijken naar een draadloze koptelefoon voor Natasja en een Oled tv. De draadloze hoofdtelefoon kocht ik voor een mooie prijs op marktplaats.
In de Mediamarkt winkel, bij een 2e bezoek, zaten wij, net als andere mensen, ons te vergapen aan de LG Oled tv van 55". Onze Panasonic plasma van 10,5 jaar is eindelijk voorbij gestreefd in kwaliteit. We realiseerden ons in de winkel dat als wij zo'n tv willen hebben we deze kunnen kopen zonder nog iets van de spaarrekening te halen. Als we niet aan vermogensopbouw doen kunnen wij bijna alles kopen wat we willen. Ik had me al bedacht dat ik eind volgend jaar met ons vermogen een Tesla kan afkopen in 1x.

Vorige week was er een BTW weg ermee actie van Mediamarkt en daar reageerde Bol.com op met een nog scherpere prijs op de tv. Van 1.599 naar 1273 euro en omdat ik deze kocht via mijn referral link op deze blog verdiende ik weer mijn korting op korting (31,56 euro - 1273,00 = 1.241,44 euro)
Afgelopen woensdag is de tv geleverd en hebben we letterlijk de bioscoop in huis gehaald. De dag dat ik akkoord kreeg dat ik 40 uur ga werken bij de mooiste organisatie met het leukste werk van de wereld.

maandag 6 januari 2020

Iets nieuws gekocht met korting op korting op korting

Vorige week hebben we sinds lange tijd weer iets nieuws gekocht. Al een paar jaar zuigen we thuis met een stofzuiger waar de kabel niet vastklikt als deze helemaal uitgetrokken is. Met een knijper zetten we de kabel vast. Wel verloren we afgelopen maanden een paar keer een van de zwenkwieltjes. Hoewel de stofzuiger (Siemens) gewoon nog zijn werk goed doet valt deze toch stiekem uit elkaar. Tot met afgelopen kerst konden we daar prima mee leven totdat we in het huis waar we oppasten op 2 katten en 1 hond, via TrustedHouseSitters, de boel stofzuigde met een draadloze Dyson. Natasja was meteen verkocht en zei: 'Deze wil ik ook heb!!!'
Ik was er zelf niet zo van gecharmeerd en vond dat we prima met onze stofzuiger verder konden maar ook ik werd wel stiekem enthousiast van zo'n draadloze stofzuiger nadat ik in het oppas adres stof had gezogen met zo'n draadloze. Het is snel en makkelijk in gebruik. Voor ons 2-kamerappartment ook prima, daarnaast is de stofzuiger ook een kruimeldief.

Op tv zagen we veel reclame van de draadloze stofzuiger van Bosch. Na de verkoop van de auto waardoor we extra geld hebben, ben ik maar eens gaan kijken naar zo'n nieuwe stofzuiger en kwam al snel uit bij 2 merken: Dyson en Bosch. Laatste is goedkoper dus als consuminderaar vond ik dat de meest aantrekkelijke. Voor dat ik nieuw wilde aanschaffen struinde ik als eerste markplaats af en daar was de waarde van de stofzuigers best nog hoog. Er was genoeg aanbod alleen nu een stofzuiger ophalen gaat niet zo makkelijk omdat we de auto net hebben weggedaan. Uiteindelijk kwam ik bij een marktplaats advertentie terecht van een Bosch die voor 300 euro te koop stond. Gezien ik voor 349 euro (tijdelijke grote korting bij bol.com, inmiddels niet meer zo hoog!) een nieuwe kon kopen bood ik 250 euro. Daar ging de verkoper mee akkoord echter in de tussentijd kwam ik er ook achter dat deze uitverkoop ook nog via Bosch op het type een 70 euro cashback had (actie geldig t/m 12/1/20). Dat betekent dat ik voor een gloednieuw apparaat nog maar 279 euro betaal. Dat is niet zo veel meer verwijderd van de 2e hands. Verder heb ik hier op mijn blog een referral partner link van bol.com. Als ik via deze link bij bol.com wat bestel dan krijg ik daar commissiegeld over. Via deze link geef ik mezelf dus indirect ook weer korting. In dit geval bleek dat 8,65 euro te zijn. Maakt mijn aanschaf van de nieuwe stofzuiger 271,35 euro en dan wordt het gratis bezorgd en hoef ik niet op de fiets, OV of geleende auto ergens een 2e hands stofzuiger over te nemen.

Het leveren van bol.com en postnl is nog een ding. Afgelopen donderdag bestelde ik de stofzuiger die de volgende dag, vrijdag 3/1, zou worden besteld maar in de late avond kreeg ik al bericht dat dit pas zaterdag zou worden. Op zaterdag zou het pakket tussen 14:35-16:35u bezorgd worden echter kregen wij tijdens ons afwezigheid door boodschappen een bericht dat de bezorger niet kon afleveren op het tijdstip 13:53u. En maandag konden we het ophalen op een postnl adres. Daar wisten wij al van dat die op maandag niet bezorgd zou worden omdat de lokale Primera op maandag dicht was. Daar hebben we maar meteen wat tweets aan gewijd waar bol.com zelf al snel op reageerde met medeleven maar niet met een oplossing. Dus ja fijn dat ze reageren maar ze laten het enorm liggen door iets te regelen of terug te koppelen. Een tijdsvak van bezorgen geeft geen enkele garantie bij postnl. Gelukkig was de bezorging van de nieuwe koelkast voor mijn schoonmoeder via bezorger Dynalogic wel in het aangegeven tijdsvak en op afspraak afgelopen weekend.
Vanochtend kreeg ik bericht van Postnl dat ze weer vertraging hebben met levering en deze nu dinsdag, morgen, wordt afgeleverd op de postnl locatie bij ons in de buurt ... Goh!

Morgen wordt het vechten tussen ons 2 wie als eerste mag stofzuigen en kan ik mijn 70 euro cashback indienen.